אות מפעל חיים לפרופסור יהודה שיינפלד על חקר וטיפול ברפואה פנימית, מטעם הפדרציה האירופאית לרפואה פנימית

הכינוס באתונה של הפדרציה האירופאית לרפואה פנימית, שהסתיים, שימש הצגת תכלית מרשימה של הרפואה הפנימית הישראלית.

יו"ר הפדרציה האירופאית היוצא, פרופ' דרור דיקר (מנהל מחלקה פנימית במרכז הרפואי השרון), פתח את הכנס, בהרצאה על הרפואה הפנימית – כגשר בין תחלואה לבריאות, נושא שליווה את כל הכנס.

מהארץ הגיעו לאתונה כחמישים מתמחים ברפואה פנימית ורופאים בכירים – מספר חסר תקדים. הוצגו בכנס כחמישים תקצירי מחקר מישראל, ועוד עשר מצגות שלוו בהרצאות, שלושה רופאים פנימאים מהארץ הירצו לעמיתים מאירופה: פרופ' רן טור כספא (על דלקות כבד), פרופ' אלון גרוסמן (מבלינסון על סוכרת) ופרופ' אלון הרשקו (מהדסה, על אימונולוגיה).

פרופ' יהודה שיינפלד קיבל אות מפעל חיים, יחד עם רופאה פנימאית מאיטליה.

פרופ' שיינפלד ניהל 27 שנים מחלקה פנימית ב' בשיבא. בעבר ניהל מחלקה פנימית גם בסורוקה. הוא גידל דורות רבים של רופאים ורופאות פנימאים, חלקם הפכו למנהלי מחלקות, ורבים מהם גם זכו לקבל תואר פרופסור. הוא מוכר בעולם הרחב כמי שתרם רבות לחקר מחלות אוטואימוניות, כמארגן של כנסים מדעיים חשובים, וכעורך כתבי עת מדעיים. בין היתר, הוא משמש כעורך המדעי של כתב העת 'רפואה' של ההסתדרות הרפואית (הר"י) ושל ז'ורנלים מדעיים בחו"ל.

פרופ' דרור דיקר, יו"ר הפדרציה האירופאית היוצאת אומר: "כישראלי, היה לי העונג להוביל את הרפואה הפנימית האירופאית, ולקדם את מעמדה המדעי והמקצועי".

מחליפו של פרופ' דרור דיקר בתפקיד יו"ר הפדרציה האירופאית
לרפואה פנימית הוא פנימאי ממלאגה שבדרום ספרד,
פרופ' ריקרדו גומז.

יהודה שיינפלד
פרופ' יהודה שיינפלד. קרדיט צילום: שיבא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *