איך מרגיעים נשים בהריון?. ארגון המיילדות בישראל מפרסם הנחיות מרגיעות לנשים בהריון ולקראת לידה ומדגיש, במקרה של נפילה או חבלה יש להגיע למיון יולדות, המיילדות והצוות הרפואי יקבלו אתכן ויערכו בדיקות מקצועיות על מנת לוודא שאתן והתינוק חשים בטוב


ארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה מפרסם הנחיות מרגיעות לנשים בהריון בכל השלבים, לרבות נשים הנמצאות ממש לקראת הלידה:

בארגון המיילדות מדגישים: "יש לנהוג על פי הנחיות פיקוד העורף ומוסיפים כי פעמים רבות הכנה והתארגנות מראש למצב של רעידת אדמה יוצרים שקט פנימי. היערכו עם תיק קטן למקרה של צורך בפינוי מיידי, הכינו לכם רשימה של טלפונים חשובים ושוחחו על המצב עם בני המשפחה. השיח וההכנה עשויים לסייע לחלק מהיולדות בהפחתת רמת החרדה.

הצפייה בטלוויזיה עלולה לעורר אצל חלק מהנשים מתח וחרדה אשר משפיעים גם על היולדת וגם על העובר. ולכן אם זה לא מטיב אתכן, פשוט ותרו על חדשות ואקטואליה ועברו לסדרה האהובה עליכן."

עוד מוסיפים בארגון: "כמיילדות שמלוות נשים במצבי חרדה וקושי, במקרה של תחושת לחץ נפשי, אנו ממליצות להיעזר בתרגילי נשימה, מדיטציה או הרפיה. ניתן להיעזר כמובן כל אמצעי אחר שהאישה מכירה מניסיון עבר כיעיל ומשמעותי עבורה שסייעו לה להתמקד, כאן ועכשיו. במידה והיולדת חשה כי החרדה פוגעת משמעותית ביכולת התפקוד שלה מומלץ לפנות לאיש מקצוע מתחום הטיפול."

בארגון המיילדות מסבירים כי: "גם במקרה של רעידת אדמה, הנחיות ההגעה הרגילות לחדר לידה עדיין תקפות שכן המיילדות בכל 28 חדרי הלידה בארץ עובדות 24 שעות, 7 ימים בשבוע ומחכות בחדרי הלידה במטרה ללוות, לטפל ולקבל את היולדות והתינוקות. הסימנים שהגיע הזמן להגיע לבית החולים הם, צירים תכופים, ירידת מים, דימום וגם הפחתה או שינוי בתחושת תנועות של העובר."

בארגון המיילדות מבקשים: "במקרה של נפילה או חבלה חלילה, של אישה בהריון בכל שלב, יש להגיע למיון יולדות בבית החולים הקרוב ביותר. המיילדות והצוות הרפואי יקבלו אתכן ויערכו בדיקות מקצועיות על מנת לוודא שאתן והתינוק חשים בטוב. אם מדובר בשלב שהוא כבר לקראת לידה, אנו מבצעות הערכה האם מדובר בלידה פעילה ואפשר לעבור לחדר לידה או להמתין עוד זמן מה במיון יולדות, עד שהלידה תגיע לשלב אקטיבי".
בארגון המיילדות ממליצים להביא לבית החולים, מעט מאוד דברים. רצוי לארוז בתיק הקטן מברשת שיניים, כפכפים, תחתונים חד פעמיים, סט אחד של בגדים נוחים וכמובן להגיע עם חיוך ואופטימיות.

נשים בהריון שרוצות לחלוק ולשתף בעקבות רעידת האדמה ובנושאים נוספים, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המונה כ – 6,000 נשים ומנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות ומאפשרת לכל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל תמיכה ומענה מקצועי ומבוסס ראיות. הכניסה לקבוצה בקישור הבא: https://www.facebook.com/groups/739306936945155

===
ארגון המיילדות בישראל, פועל בהתאם לרוח הזמן לקידום המיילדות, העמקת הכשרתן והרחבת סמכויותיהן. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף 6 שנות הכשרה וזאת לאחר לימודים של 4 שנות לימודי סיעוד לתואר אחות מוסמכת וכשנתיים נוספות לתפקיד מיילדת אשר מנהלת את תהליך הלידה בחדר הלידה.
===
מצורפות תמונות אילוסטרציה וסרטוני וידאו לשימוש חופשי עם הקרדיט: אירגון המיילדות בישראל

נשים בהריון
נשים בהריון צילום באדיבות: אירגון המיילדות בישראל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *