ארגון הבריאות העולמי: סרטן הערמונית, הסרטן הנפוץ ביותר בגברים בישראל עתיד להכפיל את עצמו בתוך 17 שנה פרופ' נתיב, אורולוג ישראלי: "אנחנו יכולים לנבא סרטן אגרסיבי בערמונית ולחסוך למטופל ביופסיה כואבת, בזכות יכולת החיזוי של בדיקת דם חדשה"
לרגל יום הסרטן הבינלאומי, פרסמה הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן של ארגון הבריאות העולמי את התחזית העולמית של מחלת הסרטן. על פי הנתונים, בשנת 2040 עתידים לחלות ברחבי העולם כ-2.43 מיליון גברים בסרטן הערמונית שהיא הממאירות הנפוצה ביותר בקרב גברים לעומת מספר החולים אשר עומד היום על כ – 1.4 מיליון.

בישראל כך חוזים בארגון הבריאות העולמי, עתידים לחלות בשנת 2040 כ- 5,254 גברים ישראלים בסרטן הערמונית, אשר מספרם היום בשנת 2023 עומד על כ -2,600 גברים. כך שלמעשה בתוך 17 שנה יוכפל מספר חולי סרטן הערמונית בישראל.

בנוסף על פי הנתונים בשנת 2040 עתידים למות ברחבי העולם כ-740 אלף גברים מסרטן הערמונית ובישראל בשנת 2040 עתידים למות כ-1,070 ישראלים. נכון להיום על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי נפטרים כ-375 אלף גברים בעולם מסרטן הערמונית ועל פי נתוני האגודה למלחמה בסרטן נפטרו בשנה האחרונה כ -530 גברים בישראל.

על פי נתוני משרד הבריאות סרטן הערמונית מהווה כ-21% מכלל הגידולים החודרניים בקרב גברים יהודים, כ-11% בקרב בגברים ערבים וכ-8.4% מהסיבות למוות מסרטן בקרב גברים.

נתונים מדעיים מצביעים על קיומה של מגמת ירידה בתמותה מסרטן באופן כללי בעידן האבחון המוקדם. יצוין כי רק לאחרונה, אישר משרד הבריאות בדיקת דם מהפכנית לחיזוי מדויק של נוכחות סרטן אגרסיבי בערמונית אשר משפרת באופן דרמטי את תהליך הגילוי המוקדם של החולים. בדיקת הדם נקראת IsoPSA ומאפשרת לחסוך מעל 50% מהביופסיות הודות לטכנולוגיית הפענוח המדויקת אשר מזהה את השינוי במבנה החלבון הנובע אך ורק מגידול סרטני.

פרופ' עופר נתיב, אורולוג בכיר בבית החולים אלישע לשעבר מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי בני ציון, המכהן כיועץ לבדיקה מסביר כי: "בזכות יכולת החיזוי של הבדיקה אנחנו יכולים לנבא הימצאות של סרטן אגרסיבי בערמונית ולחסוך למטופל ביופסיה כואבת. לכן לכל גבר בישראל ששיש רמת PSA מעל 4, עבר את גיל 50 והאורולוג שלו כבר שוקל ביופסיה, מאוד חשוב לבדוק התאמה לבדיקת IsoPSA אשר הוכיחה אמינות ודיוק. בזכות התשובה הברורה שלה, אנחנו האורולוגים שולחים לביופסיה רק את אותם גברים עם תוצאה המרמזת על קיום סרטן אגרסיבי בערמונית".

הבדיקה מיוצגת בישראל על ידי חברת מדיקל לינק מקבוצת בייבי לינק המספקת טכנולוגיות מתקדמות למערכת הבריאות ומתבצעת בתל אביב, הרצליה, ראשון לציון, חיפה, ירושלים, באר שבע וכרמיאל. הבדיקה זמינה בסל השירותים המשלימים של מרבית קופות החולים והביטוחים הפרטיים ומיועדת לגברים מעל גיל 50 ועם רמת PSA גבוהה מ-4 בבדיקה רגילה והפניה מאורולוג. להזמנת הבדיקה, יש להתקשר למוקד הטלפוני הארצי המאויש 24/7 שמספרו 5901* או להיכנס לאתר לכתובת הבאה: https://isopsa.co.il/

סרטן ערמונית
תמונות אילוסטרציה צילום: מדיקל לינק המייצגת בישראל את בדיקת הדם לערמונית IsoPSA.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *