עיסאם מנסור וקאסם מסאלחה מדריכי ההחייאה של המרכז הרפואי פדה פוריה העבירו לחברי מועדון הגיל השלישי בגינוסר, סדנא החייאה במקרים של דום לב.

דום לב פתאומי הוא אחד מגורמי המוות העיקרים בקרב מבוגרים, מאחר ואי אספקת חמצן למוח במשך יותר ממספר דקות, גורמת למוות מוחי. "לאדם הראשון שמגיע אל מחוסר ההכרה יש את התפקיד הכי חשוב, הפעולות שהוא יעשה יקבעו אם לאותו אדם שעבר דום לב יש סיכוי לשרוד ".  ביום שלישי  2.8.22, הגיעו עיסאם מנסור וקאסם מסאלחה אחים בכירים ומדריכי החייאה במרכז הרפואי פדה פוריה, למועדון מופת, לבני הגיל השלישי בקבוץ גינוסר, כדי לתת למשתתפים כלים חשובים והדרכה בסיסית בהחייאה והצלת חיים.

הסדנא נפתחה בהסבר על הצעדים החיוניים בהחייאה. בהמשך הם הציגו את הדפיברילטור  האוטומטי (AED ) – מכשיר פשוט לשימוש המבוסס על טכנולוגיית מחשב אשר מתוכננת לנתח את קצב הלב, ואז לייעץ אם הלם חשמלי הינו נחוץ. קאסם מסאלחה הדגיש כי המכשיר מתוכנן לשימוש על ידי אנשים ללא הכשרה, "מעבר לכך שהמכשיר נותן תוך כדי שימוש הנחיות לתפעול פשוטות בשפות שונות, הוא מוגבל כך שיאפשר לתת שוק חשמלי רק במקרה שמצריך זאת. לכן, אנשים עם ידע בסיסי יכולים להציל חיים. פעולה מיידית של עובר אורח יכולה להכפיל ואפילו לשלש את סיכויי ההישרדות של נפגע הסובל מדום לב".

מיה צבן, הממונה על קשרי קהילה במרכז הרפואי סיכמה, "השנה התחלנו בסדרה של הרצאות ופעילויות לגיל השלישי בגינוסר בשיתוף פעולה עם ירדנה בהרב מנהלת מועדון מופת. אנחנו שמחים מאד על ההזדמנות להגיע לגינוסר, המשתתפים מקבלים אותנו בשמחה ומגלים התעניינות רבה".

סדנת החייאה בגינוסר  
מדריכי פדה-פוריה העבירו סדנת החייאה בגינוסר . צילום: דוברות מרכז רפואי פדה פוריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *