לפני כשנתיים הוקמה עמותת "זה בנפשי", העמותה היחידה מסוגה בישראל – התומכת בילדים ונוער מגיל 6 ועד 18, בזמן אשפוז פסיכיאטרי בעקבות משבר נפשי, וקוראת לחשיפה, שיתוף ותמיכה על מנת למגר את היחס המסויג של החברה כלפיהם וכלפי בני משפחתם.

עמותת "זה בנפשי" הוקמה ע"י עירית גלוסקינוס ובתה טלי במטרה לשפר את איכות חייהם של ילדים ובני נוער המתמודדים עם משבר נפשי ומאושפזים במרכזי בריאות הנפש. העמותה פעילה כיום ב-3 מרכזי בריאות נפש לילדים ובני נוער במגוון תחומים: החל מחגיגות ימי הולדת לילדים ועד פעילויות וחוגים שונים כמו מוזיקה, אמנות, לגו, ספורט ואפייה בזמן האשפוז. בנוסף, פועלת העמותה בפן ההוליסטי של המשפחות על-ידי קבוצות תמיכה להורים ולאחים, וקיום ימי העשרה המהווים מקום להכלת הקושי וההתמודדות המורכבת שלהם.

עירית גלוסקינוסמנכ"לית העמותה: "כיום יש עליה מתמדת בילדים ובני נוער המתמודדים עם קשיים ואתגרים נפשיים. המספרים ממשיכים לגדול והמערכת הציבורית – אין לה מענים מספקים." טלי, ביתה של עירית, שיזמה את הקמת העמותה: "אני רוצה שאף ילד לא ירגיש את הבושה שאני חוויתי".

כ-1000 ילדים המאושפזים במחלקות סגורות לטיפול אינטנסיבי מדי שנה נמצאים שם לבד, ללא הוריהם, לתקופות שיכולות לנוע בין שבוע לשנה (ממוצע 3 חודשים). מאז הקורונה נרשמה עלייה של 50% בהפרעות אכילה בקרב נערים ונערות, 82% יותר דיווחים על עלייה בחרדה ובדיכאון ו-33% דיווחו על עלייה במקרי אובדנות. כל מחלקות האשפוז בישראל נמצאות בתפוסה מלאה וגם ילדים אשר נמצאים במצב קריטי ומסכן חיים נאלצים לחכות את זמני ההמתנה הארוכים לאשפוזים*.

עמותת "זה בנפשי" פועלת על מנת לספק סיוע והקלה בהתמודדות עם הקשיים, ההסתרה והעומס, ויצירת שינוי תודעתי בציבור ביחס לילדים ובני נוער המתמודדים עם בעיות נפשיות. מטרת קמפיין הגיוס היא להרחיב את פעילות העמותה כך שתוכל לפעול כבר השנה בעוד שני מרכזים לאשפוז פסיכיאטרי, להגדיל את מערך התמיכה למשפחות בפריסה ארצית, לקיים עוד אירועי משפחות וקבוצות תמיכה, ולספק לילדים ובני הנוער המאושפזים רגעים של אור ותקווה בהתמודדות המורכבת, הארוכה והקשה שלהם.

*הנתונים לקוחים מתוך מחקר שנעשה עבור קופ"ח מכבי.

עמותת זה בנפשי
עמותת זה בנפשי. לוגו העמותה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *