לציון חודש הקשיש התקיים ביום שני, 28.11.22 יום בריאות ראשון מסוגו לוותיקי ראש פינה.
יום הבריאות שהתקיים באודיטוריום המרכז הרפואי פדה-פוריה, נפתח בהרצאה מרתקת של ד"ר ניזאר חוראני, מנהל יחידת שבץ מוחי. ד"ר חוראני תאר את ההתקדמות המרשימה של מערך המוח במרכז הרפואי פדה-פוריה בשנים האחרונות החל מפתיחת יחידת שבץ מוחי ועד פתיחתו של מרכז צנתורי מוח לגליל המזרחי (בשנה שעברה)  בהובלתו של מצנתר המוח, ד"ר ערן מאירוביץ'.
"המרכז הרפואי שלנו מצטיין ברמה הארצית כשמדובר במשך הזמן מרגע שמטופל שעבר שבץ מוחי מגיע למיון ועד שהוא עובר צילום סי.טי לאבחון. הצוותים שלנו מאד מיומנים וערוכים, ברגע שיש מטופל עם חשד לשבץ מוחי כל הצוותים מקבלים התראה והכל כדי לקצר למינימום את זמן האבחון והטיפול. הודות לכך, אנחנו מגיעים לזמן הכי קצר בארץ! בממוצע 17 דקות. המשמעות היא הצלת חיים ומניעת נכות לאותם מטופלים!".

בחלקו השני של היום הרצה בפני המשתתפים פרופ' עידו בירתי, מנהל מערך הלב ע"ש לידיה וקרול קיטנר, לאה ובנימין דוידאי. פרופ' בירתי הרצה על החידושים בתחום הקרדיולוגיה והדגיש, "אני חייב להגיד לכם הגעתי לפוריה מאונ' פנסילבניה בארה"ב, השירותים שיש לנו כאן במערך הלב לא נופלים ממה שיש שם!"

פרופ' בירתי ציין את כל ההתפתחויות של השנים האחרונות במערך הקרדיו ווסקולארי והדגיש, "אין כמעט פעולה שאנחנו לא מבצעים כאן. מערך הלב שלנו עומד בשורה הראשונה של מערכי הלב בישראל, מפנים אלינו מטופלים מכל אזור הצפון. אנחנו ביה"ח היחידי בצפון שיש לו יחידת ניתוחי לב וחזה.  בתחום האקו לב, אלקטרופיזיולוגיה יש אצלנו מומחים בעלי שם בארץ. הקמנו לאחרונה יחידת אי ספיקת לב חדשה ואני מעריך שבקרוב נפתח יחידה להשתלת לב מלאכותי".

חגית שפירא, רכזת מתנדבים במועדון וותיקי ראש פינה אמרה, "כולנו נרגשים ומודים לכם. אין לנו מלים לשבח אתכם על האירוח החם וההרצאות המרתקות. היה לנו יום מוצלח במיוחד".

מיה צבן , דוברת המרכז הרפואי והממונה על קשרי קהילה סיכמה, " יום הבריאות שיזמנו כאן לבני הגיל השלישי, יחד עם ותיקי ראש פינה, הוא עוד דוגמא לדרך בה אנו מממשים את החזון שלנו. יש לנו מחויבות עמוקה  לתושבי הצפון  שבאה לידי ביטוי גם בפעילות כמו זו שמטרתה קידום בריאות, ורפואה מונעת ".

יום בריאות לקשיש
יום בריאות לוותיקי ראש פינה התקיים במרכז הרפואי פדה-פוריה לרגל חודש הקשיש. צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה פוריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *