אמא חדשה נולדת!

"מחלקה ללידה ראשונה", לראשונה בישראל, נפתחה במרכז סבן למיילדות בסורוקה מחלקה למתן מענה לצרכי היולדת בלידה ראשונה ובליווי המומחים המובילים בארץ

"מחלקה ללידה ראשונה", היחידה מסוגה בארץ, שנפתחה לאחרונה במרכז סבן למיילדות בסורוקה, בניהולו של פרופ' אייל שיינר, היא מחלקה יעודית לנשים לאחר לידתן הראשונה, ובה ניתנים שירותים המותאמים לצרכיהן הייחודיים של היולדות.

המחלקה ללידה ראשונה קיבלה לאחרונה פנים חדשות בתשתיות ובעיצובה המיוחד, והיולדות זוכות בה לחוויה מיוחדת המתמקדת בצרכים הייחודים של אמהות ראשונות ובצורך להעניק ביטחון לאם החדשה לטיפול בתינוק. היולדות נהנות ממגוון שירותים, כמו: הטיפול בתינוק ליד מיטת האם, יעוץ והדרכה על: הנקה, שמירה על בטיחות התינוק, משכב לידה ושינויים גופניים, סדנאות תזונה, ליווי רגשי ושירות יחודי של טיפת חלב כבר במחלקה.
כמו כן, מוצעות שיחות ממוקדות עם עובדת סוציאלית בנושאים שונים, כמו: השפעות הורמונליות, "מזוג למשפחה", דיכאון לאחר לידה, סיוע אישי והפניה להמשך טיפול בקהילה בהתאם לצורך.

מרכז סבן למיילדות בסורוקה, עם יותר מ-17,000 לידות בשנה, מתאפיין בראש ובראשונה בניסיון העצום של הצוות הרפואי והמיילדותי שלו וביחס האישי והאנושי. המרכז כולל מחלקות יולדות שבהן נהוגה שיטת הביות המלא, מחלקות שבהן קיימת האפשרות לשהייה חלקית של התינוק בלילה ומחלקת אפס הפרדה שאליהן מצטרפת כעת גם  המחלקה ללידה ראשונה. כל יולדת יכולה לבחור את השיטה המתאימה לה ביותר, בהתאם למצב הרפואי שלה ושל התינוק.

פרופ' אייל שיינר, מנהל מחלקת יולדות ב' במרכז סבן למיילדות בסורוקה: " לכבוד הוא לנו להיות הראשונים לפתוח מחלקה ייעודית לאוכלוסייה שכה זקוקה למעטפת ייחודית שכזאת ולתשומת לב למאפיינים הייחודיים שלה – השינוי בהפיכה לאם, החשש שבטיפול בתינוק רך, ההשפעה על המשפחה ועוד ".

מאשו סלומון, מנהלת הסיעוד במחלקת יולדות ב' ולידה ראשונה במרכז סבן למיילדות בסורוקה: "בשיח ובקבוצות מיקוד שקיימנו עם יולדות, זיהינו את הצורך של יולדות בלידה ראשונה המתמודדות עם אי וודאות לקראת מה שמצפה להן. הן צמאות לידע מקצועי ולהכוונה מפורטת ורחבה יותר המותאמים אישית לצרכיהן, ולקראת המפגש המאתגר והמרגש עם התינוק החדש. אין ספק שהמפגש הראשוני הזה מצריך כלים ליצירת חוויה קצת אחרת לחיזוק של תחושת הביטחון שלהן בטיפול בתינוק".

פרופ' אילון שני, מנהל מחלקת ילודים ופגים בסורוקה: "צוות רופאי הילדים הוא חלק בלתי נפרד ממחלקות היולדות בהן נמצאים גם הילודים ליד מיטת האם. במחלקה ללידה ראשונה אנו קשובים בעיקר לצורכי ההורים בהיבטים הקשורים לשינויים שהתינוק עובר בימים הראשונים שלאחר הלידה שאותם הם חווים לראשונה. ללא ספק, פתיחת המחלקה ללידה ראשונה מאפשרת לנו לתת יחס אישי יותר לאוכלוסייה ייחודית זו".

פרופ' רלי הרשקוביץ, יו"ר החטיבה למיילדות וגינקולוגיה במרכז סבן למיילדות בסורוקה: "היולדת מקבלת מעטפת של צוות מקצועי הקשוב לצרכיה ופועל לחיזוק הקשר שלה עם התינוק בדגש על הטיפול המיטבי בעבורה . פתיחת המחלקה ללידה ראשונה בסורוקה מעידה על רוח ההתחדשות וההקשבה לצרכי היולדות, הגדלת תחושת הביטחון לאחר לידה ראשונה ומתן שירותים המותאמים לצרכי יולדות אלה".

לידה ראשונה
נפתחה במרכז סבן למיילדות בסורוקה
מחלקה למתן מענה לצרכי היולדת בלידה ראשונה צילום: דוברות סורוקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *