האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, מסכם את השנה החולפת בתחום ההזרקות והניתוחים הפלסטיים בישראל:

בוצעו בארץ כ-630 אלף הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית וכ- 82 אלף ישראלים עברו ניתוח פלסטי במערכת הציבורית והפרטית

שלושת הניתוחים הפלסטיים הפופולאריים ביותר בישראל בשנה האחרונה היו: הגדלת חזה, שאיבת שומן וניתוח אף

יו"ר האיגוד: "אנחנו מודאגים מהסיבוכים ורוצים שהציבור ישקול בכובד ראש את ההחלטה לפני שהוא רץ או טס לניתוח. לא כל בעיה של דימוי גוף, ניתנת לפתרון בעזרת ניתוח פלסטי"

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, מסכם את השנה החולפת בתחום ההזרקות, הטיפולים והניתוחים בישראל שנערכו ברובם לצד מגיפת הקורונה. הסיכום הכולל נתונים חדשים, מתפרסם לראשונה לרגל קונגרס תל אביב 2022 אשר נחשב לכנס הגדול ביותר בארץ בתחומי הכירורגיה הפלסטית והרפואה האסתטית. הקונגרס יערך בימים שלישי ורביעי 7-8.6.2022 (מחר ומחרתיים) במלון הילטון תל אביב בהשתתפות מרצים מובילים מאירופה, מאיחוד האמירויות ומישראל.

מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של הסתדרות הרפואית, עולה כי בשנה החולפת בוצעו בישראל כ- 630,000 הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית וכ- 82,000 ישראלים עברו ניתוח פלסטי במערכת הבריאות הציבורית והפרטית בארץ.

עוד עולה מנתוני האיגוד, כי שלושת הניתוחים הפלסטיים הפופולאריים ביותר בישראל בשנה האחרונה היו הגדלת חזה, שאיבת שומן וניתוח פלסטי באף.

לצד נתונים אלו, מעדכן האיגוד כי בשנה החולפת טופלו כ – 75 ישראלים על ידי רופאי האיגוד לכירורגיה פלסטית בחדרי המיון של בתי החולים הציבוריים ובמרפאות הפלסטיקה בקהילה בעקבות סיבוכים של ניתוחים והליכים  שנערכו מחוץ לגבולות מדינת ישראל. באיגוד מדגישים כי מדובר לרוב בזיהומים קשים ולעיתים סכנת מוות ממשית או צלקות קשות לכל החיים.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית הסביר כי: "אנחנו מאוד מודאגים מהסיבוכים. בעיקר כאלו שנוצרו אצל  מטופלים שבחרו לבצע את הניתוח מחוץ לגבולות מערכת הבריאות הישראלית. אנחנו רוצים שהציבור ישקול בכובד ראש את ההחלטה לפני שהוא רץ או טס לניתוח. חשוב להבין, שלא כל בעיה של דימוי גוף, ניתנת לפתרון בעזרת ניתוח פלסטי. יש לזכור שבכל ניתוח יש גם סיכונים ותקופת החלמה חיונית שצריכה להתקיים בפיקוח של פלסטיקאי מומחה. לכן ביצוע ניתוח פלסטי מורכב בהרדמה כללית בחו"ל זה סיכון קטלני ממש כמו רולטה רוסית".

נתוני האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית – לסיכום שנת 2021

ניתוחים פלסטיים

דרוג סוג הניתוח מספר ניתוחים שבוצעו בשנת 2021
1. הגדלת חזה 9,000
2. שאיבת שומן (גברים ונשים) 7,000
3. ניתוח אף (גברים ונשים) 6,000
4. הרמת עפעפיים (גברים ונשים)  במימון פרטי או סל הבריאות 5,900
5. מתיחת בטן (גברים ונשים) 4,200
6. הרמת חזה 3,800
7. מתיחת פנים בהרדמה מלאה או מקומית (גברים ונשים) 2,700
8. הקטנת חזה במימון פרטי או סל הבריאות 2,000
9. ניתוח להצמדת אוזניים לגברים ולנשים 800
10. ניתוח גניקומסטיה (חזה נשי אצל גברים) 750
  כל סוגי הניתוחים הפלסטיים (כולל רבים שלא הוזכרו פה) 82,000

 הזרקות והליכי אסתטיקה רפואית בישראל

סוג ההליך האסתטי מספר הטיפולים שבוצעו בשנת 2021
טיפולי הזרקות בוטולינום טוקסין (גברים ונשים) 290,000
טיפולים למילוי חומצה היאלורונית (גברים ונשים) 110,000
טיפולים שונים של אסתטיקה רפואית בפנים כמו פילינג רפואי, עיצוב הסנטר, האף ועוד סוגים שונים המתבצעים לרוב על ידי מנתח פלסטי. 230,000
סך הכל 630,000

 

קונגרס תל אביב 2022 כולל חמישה כנסים שונים לאנשי מקצוע וביניהם פלסטיקה, אסתטיקה רפואית, ניהול ושיווק, יבוא וייצור וכן כנס ייחודי המשלב בין עולם הקוסמטיקה והפלסטיקה. בראש הכנסים עומדים בין היתר ד"ר רון עזריה, ד"ר רועי ענבר, ד"ר יוסי פיכמן, ד״ר דב קליין, אבי ונציה, בני שפירא ונאוה עינבר.

לצד הכנסים מתקיימת גם תערוכה מקצועית גדולה אשר כוללת מכשור חדשני ומוצרי הזרקה פורצי דרך וכן עוד יערך בנוסף לצד קונגרס תל אביב, כנס של עמותת הרופאים העצמאיים (ארצ"י) עם פרופ' רפי קרסו, הממונה על התקציבים באוצר, פרופ' שוקי שמר, פרופ' איתמר גרוטו ופרופ' חגי לוין.

לזכרם של הפלסטיקאים ד"ר עמירם בורנשטיין, ד"ר מיכאל שפלן ו פרופ' אברהם ברוכין, שנפטרו לאחרונה, יקדיש האיגוד הרצאות מיוחדת במהלך הקונגרס.

את ההפקה של הקונגרס מבצעת חברת זיפר, ביחסי הציבור מטפל משרדה של נאוה עינבר אשר מלווה את האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית בפעילותו הרציפה, מאז 2017.

קונגרס TLV 2022 יערך בימים שלישי ורביעי 7-8.6.2022 במלון הילטון תל אביב. מידע נוסף באתר הכנס בקישור הבא: https://telavivcongress.com/

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית, הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ-300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית ואסתטית בישראל ברפואה הציבורית והפרטית ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר.

רופאי האיגוד מטפלים בשחזור מומים מולדים, שחזורי שד, עור ורקמות, ניתוחי פציעות מורכבות, נפגעי כוויות, ריפוי פצעים, ניתוחי מיקרוכירורגיה נוירו-וסקולרית, כירורגיה פלסטית ורפואה אסתטית.

מומחה בכירורגיה פלסטית הוא רופא שלאחר קבלת הרישיון לעסוק ברפואה כללית בישראל בחר להמשיך את הכשרתו ולהתמחות בענף הרפואי הנקרא כירורגיה פלסטית ואסתטית, השלים את תקופת ההתמחות שנמשכה 6 שנים, עמד בהצלחה בכל הדרישות הכרוכות בה וקיבל ממשרד הבריאות תעודת רופא מומחה בתחום זה.

כך שבחלוף כ–13 שנה מתחילת לימודיו הפך לרופא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית שמביא עמו אל שולחן הטיפולים והניתוחים, ניסיון רב, הכשרה מעמיקה ויכולת למנוע מראש סיבוכים ואף לטפל בהם אם חלילה קרו.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ.

כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית.

התמונה באדיבות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *