במועדון היולדות בייבי סטארט של המרכז הרפואי פדה-פוריה החליטו למצוא פתרונות יצירתיים שיאפשרו פעילות וקשר עם נשים בהריון גם בימי הקורונה ומגבלות הסגר. כך יצא לדרך , כנס הריון ולידה אונליין ראשון ! הכנס שארך כ45 דקות, שודר בדף הפייסבוק של בייבי סטארט, ביום חמישי 24.12  ,הגיע לאלפי צפיות וזכה לעשרות תגובות .

ד"ר יורי פרליץ, מנהל היחידה להריון בסיכון גבוה, פתח את הכנס והציג את החידושים שנעשו לאחרונה למען היולדות: קיצור משך ההמתנה במיון חדר הלידה על ידי הוספת אנשי צוות והרחבת מתחם הבדיקות. בהמשך, ד"ר פרליץ הסביר על חידוש נוסף, ניתוח קיסרי ידידותי  "ניתוח קיסרי שהוא בגישה טבעית, מאפשר ליולדת להיות שותפה באופן פעיל יותר בתהליך הלידה. הווילון ממוקם כך שהוא מרוחק יחסית מפלג הגוף העליון של היולדת, כדי לאפשר מגע עור לעור של התינוק והאם. האם יכולה לחבק את התינוק בעזרת תמיכה של המלווה ואף להניק אותו".

מירב מאיר, אחות אחראית חדר הלידה הסבירה על הלידה טבעית, "יש לנו את כל האבזור והציוד הנדרש ללידה טבעית, מוניטור אלחוטי שניתן להכניסו למים, כדור פיזיו בכל חדר, חבל תמיכה שניתן להיעזר בו במהלך הצירים, כסא לידה. משככי כאבים ניתן לקבל בחדר הלידה, אפידורל זמין 24 שעות, גז צחוק, טשטוש, ושיכוך כאבים טבעי במים… צוות חדר הלידה קשוב לכל יולדת ולצרכים שלה ומתאימים לה את הלידה לפי רצונה".

גילת יגנה , אחות אחראית מחלקת יילודים נתנה מידע בנושא "אפס ההפרדה" שמתחיל כבר מחדר הלידה ועד השחרור, והדגישה כי למי שמעוניינת ב'אפס הפרדה' הצוות נערך בהתאם ומגיע לחדר היולדת עם כל הציוד והבדיקות הראשוניות לילוד (חיסונים, ויטמין K, טיפות עיניים) והציוד הראשוני לטיפול ביילוד כמו מגבונים, בגוד החלפה, טיטולים, כך שלא צריך להביא כלום מהבית.

אורה זילברמן, אחות אחראית מחלקת יולדות ציינה "יש לנו  30 חדרים מרווחים, בתנאי מלונאות גבוהים. בחדר האוכל שלנו מוגשות שלוש ארוחות מפנקות, ובכל חדר יש שירותים ומקלחת אישיים, בנוסף ישנם 7 חדרים בודדים המיועדים לנשים לאחר ניתוח קיסרי. אנחנו עם הפנים ליולדת ודואגים להעניק לה את כל התנאים לחוויית לידה נפלאה".

בחלקו השני של הכנס, צוות המומחים ענה על מגוון שאלות שנשלחו לדף הפייסבוק רבות מהן התייחסו לתקופת הקורונה. לשאלה האם היולדת צריכה להיות עם מסכה במהלך הלידה, ענתה מירב מאיר, "צוות חדר הלידה מודע לקושי ללדת עם מסכה ולכן בזמן הלידה הפעילה היולדת ללא מסיכה, וכל עוד אין צוות בחדר היא יכולה להוריד את המסכה. הצוות כל הזמן ממוגן ושומר על ההנחיות".

לגבי בדיקות קורונה הסבירה אורה זילברמן, "כל יולדת עוברת בדיקת קורונה, ליולדות שנמצאות חיוביות יש תהליך מסודר לאחר הלידה, והיולדת יכולה לבחור האם להשאיר את התינוק איתה".

לסיכום התייחסה  אורה זילברמן לנושא  ביקורים בימי הסגר, " אנחנו מבינים את השמחה, ההתרגשות והרצון לשתף את בני המשפחה. יחד עם זאת אנחנו מחויבים להגן על האמא ועל התינוק ולכן עלינו להקפיד על הנחיות משרד הבריאות. ההנחיות הן לא יותר ממבקר אחד ליולדת".

כנס הריון ולידה אונליין ראשון לאגף לאם ולילוד של המרכז הרפואי פדה-פוריה צילום: רחלי אהרון, דוברות המרכז הרפואי פדה-פוריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *