נפתח בהשקעה הנאמדת ב 55 מיליון ₪

השבוע החל לפעול לראשונה בישראל בית דיור יוקרתי עבור תשושי נפש (חולי דמנציה ואלצהיימר): מרכז נורית,  ביפו (סמוך למרכז פרס לשלום ומרחק הליכה מהים)  המשתרע על 1 דונם ו  5000 מטר בנוי.

"מרכז נורית" הוקם ברמה מלונאית איכותית וגבוהה מאוד, שעוצב ע"י האדריכל אלכס מייטליס והוא  מתוכנן מראש לטיפול מקצועי והשגחה רפואית מקיפה ואישית, לחולי דמנציה ואלצהיימר, עם התאמה לכל השירותים הרפואיים, לטיפול אופטימלי, עם כל הפונקציות הנדרשות,  למשך  24 שעות ביממה.

המרכז כולל 4 קומות מגורים  כשבכל קומה לובי מפואר, מרפסת פתוחה עם נוף לים, חדר אוכל, מרפאה ומטבח.בכל קומת מגורים 24 דיירים, בחדרים בודדים או חדרים זוגיים. בכל חדר טלוויזיה, שרותים ומקלחת מפוארים ומאובזרים, המותאמים לצרכי המטופלים.

בנוסף לקומות המגורים,  עוד 2 קומות של מכונים  וחדרי טיפולים לתמיכה צמודה המותאמת לבעלי ירידה קוגנטיבית, הזקוקים להשגחה, כמו: מכון פיזיוטרפיה משכולל, מכון ריפוי בעיסוק, חדר גירוי חושים (סנוזלן),  בית מרקחת, מרפאה, עובד סוציאלי, דיטאנית, ריפוי בדיבור, ריפוי במוזיקה, הפעלה עם חיות, הפעלה בגינון, חדרי ישיבות ועוד.

הצוות המקצועי מיומן, בעל ניסיון רב שנים עם רקע עשיר בטיפול בגיראטריה,  וכולל בין הייתר: מנהל המרכז, מנהלת רפואית, מנהלת אדמינסטרטיבית, רופא גריאטר, יועץ פסיכוגריאטר, אחים ואחיות אקדמאים מוסמכים עם תארים, פיזיוטרפיסט מומחה בגריאטריה, מרפאה בעיסוק, עובדת סוציאלית, דיאטנית קלינית, רוקח, מפעילות תעסוקה בעלות תעודה ועוד.

למרכז נורית רשיון משרד הבריאות ובפיקוח משרד הבריאות. במקום שירותים משלימים המסייעים לתהליך הרפואי: מטבח מרכזי מפואר,  עם ארוחות שף של 5 ארוחות ביום, שירותי כביסה , שירותי טיפוח ויופי. לבניין חניון, מרפסות עם נוף לים, חצר  וגינה מרווחת ופורחת לנוחיות הדיירים.

לדברי אורלי פיס, מבעלי מרכז נורית: "מרכז נורית נועד להעניק  לתשושי נפש איכות חיים גבוהה. מבדיקות שערכנו במשך השלוש שנים האחרונות זיהינו כי לא בישראל ואף לא בעולם קיים מקום אשר נותן לדיירים

תשושי נפש (חולי אלצהיימר ודימנציה )חווית מגורים מלונאית שתספק להם תחושה ואיכות חיים טובה יחד עם המחלה. כאשר הדגש הוא על הרגשה של חופש  ולא של חיים בבית חולים.  אנו מקוים שההרגשה תחלחל למרות קשיי המחלה ותאפשר לדיירים  את מיטב הטיפול המגיע להם."

מרכז נורית הוקם ע"י קבוצת "נאות אבי",  חברה פרטית המתפעלת מרכזים גריאטריים עם ניסיון של למעלה 40 בתחום הגריאטיריה.

בית הדיור היוקרתי לתשושי נפש מרכז נורית החל לפעול ביפו
חדש מרכז נורית ביפו צילום שי אפשטן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *