את אותו ערב שבת בשנת 2001 משפחת דרורי לא תשכח לעולם. בזמן ההכנות לארוחת הערב, צור שהיה אז בן שנתיים נעלם מטווח הראייה. בני המשפחה המודאגים שיצאו לחצר הבית כדי לחפש אותו – מצאו את צור בתוך בריכת הנוי שבכניסה כשהוא לא מגיב.

זה היה מחזה איימים״, משחזרת לימור דרורי אמו של צור, ״רצתי לקרוא לאמא שלי, אחות במקצועה ובינתיים שכן אחר שראה אותנו רץ להזעיק שכן נוסף שגר בהמשך הרחוב, ד״ר ישראל יוליוס שיחד עם אימי התחיל לבצע פעולות החייאה. במקביל הזעקנו את הצוות של מד״א.״

כשהגיעו צוות מד״א בראשות הפראמדיק זיו קליינברט והחובש נהג הניידת לטיפול נמרץ חוטר אטיאס, כיום קב״ט מד״א  – הם ידעו שכל דקה עלולה להיות קריטית. ״הגענו לפתח הבית וראינו את הרופא והסבתא כשהם התחילו בפעולות החייאה״, מספר הפראמדיק זיו קליינברט, המשמש כעת כסגן מנהל מרחב איילון ועושה משמרות על ניידות הטיפול הנמרץ עד היום, ״מיד הנשמנו את צור, המשכנו בפעולות ההחייאה שכללו גם טיפול תרופתי ועיסויי לב ופינינו אותו לבית החולים קפלן תוך כדי שאנחנו נלחמים על חייו״. להפתעת הצוות הרפואי, צור התעורר בבית החולים לאחר שלושה ימים – ערב הדלקת נר ראשון של חנוכה – ללא נזק נוירולוגי.

אחרי 21 שנה נפגשו לראשונה צוות מד״א עם צור ובני משפחת דרורי.

הוריו של צור, לימור ואלעד דרורי: בזכותכם צור שלנו בחיים. זה היה כמה ימים לפני חנוכה והוא היה מורדם ומונשם ארבעה ימים בטיפול נמרץ. הרופאים אמרו לנו שהסיכויים קלושים ופתאום הוא התעורר ביום שבו הדלקנו נר ראשון של חנוכה. חגגנו את החג וגם את הנס הפרטי שלנו, ומאז בכל שנה צור מקבל פעמיים מתנת יום הולדת.

צור העניק לצוות מד״א זר פרחים ומכתב אישי ואמר: ״לפגוש את אנשי מד״א שהצילו את החיים שלי ולהודות להם באופן אישי זה מדהים. אי אפשר לעכל את זה, זה משהו שלאט לאט אני מניח שאצליח להבין, פשוט אין לי מילים. בזכותכם אני חי היום אתם מלאכים. בזכותכם אני מארגן בימים אלו קורס עזרה ראשונה לחברים שלי בישיבה – כדי שכל אחד ידע להציל חיים.״

סגן מנהל מרחב איילון במד״א זיו קליינברט וקב״ט מד״א חוטר אטיאס סיפרו: "המזל היה שצור נפל לבריכה ביום חורף, המים הקרים הורידו את צריכת האנרגיה בגוף. ההחייאה שבוצעה על ידי הסבתא והשכן יחד עם ההגעה המהירה שלנו – סייעו להציל את צור. מפגש מרגש מהסוג הזה ממלא אותך בכוחות בצורה בלתי רגילה. אפשר לראות את התינוק שהצלת היום חי נושם ובועט זו הרגשה שאי אפשר לתאר במילים. רק אז אפשר להבין עד כמה השליחות במד״א  היא פשוט מדהימה."

צור דרורי
אחרי 21 שנה צור דרורי שטבע ועבר החייאה פגש את צוות מד״א שטיפל בו – צילום דוברות מדא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *