החטיבה למיילדות בסורוקה. מפגש יזמות וחדשנות של החטיבה למיילדות וגינקולוגיה במרכז סבן בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי התקיים במתחם היזמות של חברת Microsoft  

צוות החטיבה למיילדות וגינקולוגיה בסורוקה פועל רבות להיות בקדמת המחקר, השירות והחדשנות.      הצוותים עוסקים בפיתוח כלים, בקידום מודלים של שירות ובמתן פתרונות חדשניים המותאמים לצרכי המטפלים והמטופלים,  שנועדו להציב את בית החולים בחזית המחקר, החדשנות והטכנולוגיה בעולם בריאות האישה והפריון.

אתמול התקיים במתחם היזמות של חברת Microsoft , מפגש בנושא יזמות וחדשנות בעולם המיילדות  והגינקולוגיה, בהשתתפות  צוותים מהחטיבה למיילדות במרכז סבן בסורוקה ובהובלתה של פרופ' רלי הרשקוביץ – מנהלת החטיבה.
בין המרצים שהשתתפו: ד"ר קירה רדינסקי מנכ"לית Diagnostic Robotics, ד"ר אתי לוצאטו מנכ"לית קבוצת לוצאטו , ליאם המפסון ממיקרוסופט, דוד ממן מנכ"ל Binah.al ושחף שניר מנהל חדשנות פנים ארגונית בכללית.

פרופ' רלי הרשקוביץ, מנהלת החטיבה למיילדות וגינקולוגיה במרכז סבן בסורוקה: "תחום החדשנות הוא צורך מתבקש שאנו מחויבים להובילו כדי לספק למטופלות שלנו את הטיפול המסור, החדשני והאיכותי ביותר. יכולות הלמידה, המחקר וההתפתחות בסורוקה הן בסדר גודל בין-לאומי, והן מאפשרות חיבור טבעי שלנו לתחום החדשנות בכמה מישורים, שביניהם: פיתוח טכנולוגיות עם חברות בתעשייה, השתתפות של מתמחים בהשתלמויות טכנולוגיות ללמידת שפות תכנות כחלק מהשגרה הרפואית ושילוב של שימוש בדאטה ובינה מלאכותית. שילוב החדשנות הוא בליבת עשייתנו ויביא בהכרח לשיפור כלי האבחון ולפרשנות ממצאים על הצד הטוב ביותר".

פרופ'  הרשקוביץ מוסיפה: " המפגש שיזמנו, מהווה פלטפורמה לקיום שיח מפרה ולהשראה הדדית למציאה ולהצגה של  כלים, פתרונות ומגמות בתחום החדשנות ולקידום יזמות בתחום המיילדות והגינקולוגיה. כך למשל, הוצגה טכנולוגיה שתאפשר זיהוי סרטן צוואר הרחם מרחוק וטכנולוגית NLP שתאפשר הנגשת מידע לנשים.   בקיומו של המפגש, אנו ממשים את חזוננו כחטיבה שמובילה ברמה ארצית ועולמית, בשימוש בדאטה ובטכנולוגיה לקידום הסטנדרטים של שירותי הבריאות שאנו מעניקים ".

ד"ר שלומי קודש, מנהל סורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי מקבוצת כללית: ״חדשנות היא ערך אסטרטגי בעבורנו.

סורוקה הוא מרכז-על יחיד המשרת יותר ממיליון תושבים החיים באזור הנגב הפרוש על כ-60 אחוז משטח ממדינת ישראל. ככזה, היכולת להגיע בסורוקה לתובנות משמעותיות לקידום בריאות תושבינו ולקידום המדע העולמי היא יחודית. אנו רואים חשיבות רבה בשילוב אקדמיה ותעשייה בעשייה הקלינית והמחקרית שלנו, שהוא המודל המושלם לפיתוח מהיר ומשמעותי בעולם הרפואה ופלטפורמת הקפיצה של כולנו לעתיד בריא יותר".

החטיבה למיילדות בסורוקה
צוות החטיבה למיילדות וגינקולוגיה במרכז סבן בסורוקה מרכז רפואי אוניברסיטאי שהשתתפו במפגש היזמות וחדשנות של החטיבה במתחם היזמות של חברת Microsoft צילום: דינה פרנקל – סורוקה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *